Panduan Memenangi Tender Kerajaan

Posted by Blog Zabidi Hassan on Sunday 2 November 2014


http://bit.ly/TenderKerajaan4me
Sering saya dengar ngomel kawan-kawan ‘aku dah daftar MOF & masuk banyak tender tapi tak dapat pun!…”

Kali ini saya akan kongsikan sedikit mengenai tender kerajaan.

Perkara pertama, bila sebut mengenai tender perkara pertama anda perlu ingat adalah nilainya di atas RM500,001. Ini paling penting!

Kerana ada yang masuk tender meletak harga di bawah nilai yang disebutkan tadi. Ini adalah satu kesilapan yang besar dan tidak harus dilakukan.

Perkara kedua, tender kerajaan ada 4 kategori :

1. Tender Terbuka
2. Tender Terhad
3. Tender Secara Pra-Kelayakan
4. Tender Rundingan Terus


Tender Terbuka dan Tender Terhad ini pula terbahagi kepada 4 jenis iaitu:

1. Tender Terbuka/Terhad Tempatan
2. Tender Terbuka/Terhad Antarabangsa
3. Tender Terbuka/Terhad Bumiputera
4. Tender Terbuka/Terhad Pembuat/Pengilang


Sampai di sini dulu perkongsian saya, jumpa lagi di email
akan datang dengan membincangkan 2 lagi kategori
tender yang saya senaraikan di atas.

Saya nasihatkan anda yang berminat untuk dapatkan
segera ebook Rahsia Memenangi Perolehan Kerajaan
kerana Jabatan dan Agensi kerajaan sekarang sedang
giat mengeluarkan sebutharga dan tender kerana baru
mendapat peruntukan sebenar selepas PRU13 yang lalu.

Klik link ini [+] http://bit.ly/TenderKerajaan4me

Blog, Updated at: 01:43

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.